Obecnie przy produkowaniu reklam wszelkiego typu liczy się bardzo, aby były one maksymalnie efektowne pod względem sposobu przekazu treści. Jest to równie ważne jak sama treść, a często nawet ważniejsze. Dlaczego? Ponieważ tylko i wyłącznie efektowne reklamy są w stanie zainteresować ludzi, a zainteresowanie ich jest podstawą. Bez skutecznego zainteresowania klientów nie ma mowy o pozyskiwaniu ich i poprawianiu wyników sprzedaży produktów i usług. W jaki sposób można zadbać o efektowność przekazu reklamowego? Można m. in. wykorzystywać w swoich działaniach marketingowych najnowsze możliwości technologiczne oraz poligraficzne. Można w tym celu wykorzystywać np. gadżety reklamowe, które współcześnie są bardzo efektowne i podnoszą efektowność reklamy. W jaki sposób?
Odpowiedzi na to pytanie najlepiej udzielić, posługując się przykładem. Mogą nim być krówki reklamowe w reklamie operatorów internetu. Krówki wybrano ze względu na ich powszechną sympatię wśród ludzi, a branżę internetu ze względu na szybki rozwój i związaną z nim silną konkurencję, jaka w tej branży panuje.
Odpowiadając na pytanie, w jaki sposób krówki reklamowe podnoszą atrakcyjność reklamy operatorów internetu, należy zacząć od przyczyn, dla których są tak popularne. Jest to spowodowane po pierwsze ich bardzo dobrym smakiem. To ów smak powoduje, że zarówno dzieci, jak i osoby dorosłe bardzo je lubią. I chętnie przyjmują je jako podarunki. Wykorzystując ten fakt, można rozdawać owe krówki jako podarunki dla potencjalnych klientów. A klientem operatora internetu może być każdy. Toteż zadanie to jest nieco ułatwione. Wystarczy rozstawić stoisko firmowe w miejscu ruchliwym, gdzie zwykle jest dużo ludzi i tam rozdawać owe krówki.
Ale owe krówki reklamowe są także elementem podnoszącym efektowność i atrakcyjność reklamy ze względu na swój wygląd. Wygląd ten oczywiście jest rezultatem przygotowania opakowania. Owo opakowanie jest zwykle kolorowe, wybiera się barwy żywe i jaskrawe. Natomiast poza kolorystyką ważne są też nadruki. Mogą one m. in. przedstawiać logo i hasła reklamowe danej firmy – operatora internetu w tym wypadku.