Gadżety reklamowe są bardzo ważne we współczesnym marketingu. Ten stan rzeczy spowodowany jest kilkoma przyczynami. Po pierwsze są one bardzo skuteczne w przyciąganiu uwagi klientów, po drugie są o wiele tańsze niż wiele innych narzędzi marketingowych, jak choćby reklama w telewizji, po trzecie zaś charakteryzują się wielką różnorodnością. Rzecz jasna jedne gadżety dają większą dowolność, inne mniejszą. Do gadżetów dających największą dowolność producentom oraz zamawiającym należy bez wątpienia odzież.
Jest to rodzaj gadżetu reklamowego, cechujący się prawdopodobnie największą różnorodnością. Odzież reklamowa jest bowiem skierowana do konkretnych grup (dzieci, młodzieży, kobiet, mężczyzn), co tutaj jest standardem, a w przypadku wszystkich innych gadżetów (kubków, długopisów, breloczków) – jedynie rozwiązaniem opcjonalnym. Ponadto odzież, w tym także odzież reklamowa, występuje w różny rodzajach, podzielonych ze względu na panującą aktualnie porę roku. Można spotkać odzież zimową, wiosenną, letnią oraz jesienną. Każdy rodzaj posiada trochę inne cechy charakterystyczne.
Odzież na lato to przede wszystkim elementy luźne i lekkie, dzięki którym człowiek nie przegrzewa się. Można tu wymienić przede wszystkim szorty, koszulki, koszule, zaś dla kobiet sukienki i spódnice. Wszystkie te elementy oczywiście luźne i przewiewne.
Aby występował element reklamy, tzn. aby rodzaje odzieży, o których mowa wyżej były gadżetami reklamowymi, muszą nosić bądź nadruki bądź w jakikolwiek inny sposób promować marki. Może się to odbywać nawet za pomocą metki. Zwykle jednak jest to nadruk. Nadruk ów to logo firmy, hasło albo slogan reklamowy, itp. Wszystko to, co pozwala na promocję firmy, jej oferty oraz branży, w której operuje.
Odzież reklamowa letnia, a także każda inna, może być gadżetem promującym bądź producenta, bądź też każdą inną firmę, bez względu na branżę. Nadruk na poszczególnych elementach odzieży powinien dać odpowiedź na pytanie, jaka firma jest w ten sposób reklamowana.